28 april 2008

Het profiel van de oudere blogger


Het zijn Amerikaanse cijfers, maar desalniettemin interessant en . Ronni Bennett van Time Goes By (zelf 55) publiceerde deze week een tussenrapport van haar TGB ouderen bloggers survey. Het onderzoek loopt nog, maar de eerste resultaten wil ze ons niet onthouden.
Het gaat hier dus om ouderen die bloggen. Dat zijn er in Nederland ook talloze. En die zijn niet alleen te vinden op Vijftigplusser.nl en aanverwanten, maar vooral vindbaar achter eigen initiatieven.

Opvallend is het hoge opleidingsniveau van deze groep bloggers. Meer dan 32 procent is 'college graduate'. Een trend? Ongeveer een gelijk percentage heeft zelfs hoger dan een 'college degree'. Ik vraag me af of de oudere bloggers in Nederland ook hoog opgeleid zijn? Zijn dat onze early adopters? Ik ken er zelf wel een paar, maar of die uitzonderingen of regel zijn....dat durf ik niet te zeggen.

45 procent van deze bloggers leerde zichzelf computeren, 50 procent houdt al meer dan 3 jaar een blog bij en meer dan 68 procent doet aan online bankieren.

Toch wel interessant zo'n onderzoek. De survey is nog open tot 1 mei aanstaande. Deelnemen kan dus nog. Daarna worden de definitieve resultaten bekend gemaakt. Ik zal daar uiteraard weer over berichten.

Misschien kunnen we met z'n allen ook eens zo'n survey uitzetten?

Geen opmerkingen: