07 oktober 2008

Online acties scoren massaal bij 50 plussers

Dat blijkt uit de laatste online acties van PlusOnline. De puzzelmarathon van juli en augustus scoorde al 18.000 deelnemers uit 75.000 verspreide nieuwsbrieven. De laatste actie doet het echter nóg beter.

PlusOnline lanceerde deze week het Plus Stedenspel, een ‘viraal spel’ waarbij bezoekers moeten raden welke stad op een foto wordt afgebeeld. Meedoen kan zo vaak je wilt, tips krijg je door vrienden uit te nodigen. Het resultaat: ruim 10.000 deelnemers op de eerste dag. De actie werd eveneens uitgezet in een nieuwsbrief aan 75.000 PlusOnline-bezoekers. In 1 week werd een recordaantal van 400.000 pageviews gehaald.

Hiermee is volgens mij nog maar eens bewezen dat 50-plussers wel degelijk online te bereiken zijn. Dergelijke acties zorgden ervoor dat PlusOnline.nl in minder dan 1 jaar groeide van 25.000 unieke bezoekers in augustus 2007 naar 150.000 unieke bezoekers in de afgelopen maand. Een groei van meer dan 500 procent.

PlusOnline.nl voegt hiermee een nieuwe dimensie toe aan virale marketing. In plaats van de 3 g’s grof, geil en grappig, moet virale marketing voor ouderen vooral gezellig zijn.
Ook leuk om die stedenviral een keer te spelen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi bericht maar de kop is wat overdreven denk ik. Als je namelijk even naar de cijfers kijkt, te weten ruim 1 miljoen lezers van het tijdschrift Plus Magazine en dit in verhouding zet tot het aantal lezers dat blijkbaar interesse heeft in de online versie dan zijn het nogsteeds teleurstellend lage cijfers.
Wel is het prettig om te zien dat ouderen steeds meer interesse lijken te krijgen in online acties.

Groet Monique Willigenburg
www.proaging.nl