25 februari 2008

De FIV beurs in Hengelo


Eerlijk is eerlijk. De beurs zag er een hééél stuk beter uit dan de beurs in Arnhem. Eigenlijk mag ik die vergelijking niet eens trekken. Een goede ambiance, grotere deelnemende organisaties en een mooiere locatie. Het deed me zelfs op een aantal punten denken aan de 50 plus Beurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Ook van standhouders kreeg ik reacties die een vergelijking trokken met ZIN de Beurs en de 50 Plus Beurs. Het gaat hen tenslotte om het type bezoeker. Vooral de vitale, actieve oudere is voor de meeste standhouders interessant.


Niet zo gek ook. Bedrijven als Essent, de Belastingdienst en ABN Amro hadden een prominente stand en het midden werd opgesierd door een groot podium. Waar naast allerlei workshops en voorstellingen onder andere Imca Marina en Thomas Berge live hun kunsten kwamen vertonen. Ook Segway was vertegenwoordigd met een heus behendigheidsparcours.
Dat trekt een vergelijkbaar publiek.







Of het druk is geworden kan ik niet voorspellen. Wij (Martijn en ik) waren er vrijdag van 12:00 uur tot 14:00 uur. Het was toen nog verre van druk. Logisch misschien. Deze doelgroep bezoekt beurzen liever 's morgens vroeg of aan het einde van de dag. En helaas moest ik concluderen dat ook bij deze beurs de gemiddelde leeftijd van bezoekers ver boven de 60 lag. Althans, van de mensen die ik heb gezien.


















"U schrijft dat onze beurs zich duidelijker richt op de oudere ouderen. Het tegendeel is echter waar! Wij richten ons vooral op de actieve 50- en 60plusser die nog midden in het leven staan en die behoefte hebben aan een bruisend (beurs)evenement waar op het gebied van lifestyle, wonen, vrije tijd, body & soul en welzijn & zorg van alles te zien en te beleven valt"

















Dat wil ik dan graag bijstellen naar de actieve 60 plusser. Maar met die ambitie is het concept mijns inziens goed geslaagd. Maar misschien mogen de scootmobielen volgend jaar thuis blijven. Thijs, bedankt voor de kaarten!

Geen opmerkingen: