29 augustus 2007

De opkomst van vrouwenmarketing

Vrouwen zijn wat mij betreft de ideale doelgroep voor ieder bedrijf. Raar om dat te roepen als ouderenmarketeer, misschien ook niet. Met name de wat ouderen vrouwen, van rond de 45, zijn het meest een interessant. Zij bepalen immers wat hun man koopt (al zullen veel mannen beweren van niet), vaak ook nog wat hun kinderen kopen, dragen, eten en consumeren en in veel gevallen ook wat hun ouders, die rond de 70 zijn doen. Een sleutelpositie die haar de machtigste consument in onze huidige maatschappij maken.

Mooi! moet een aantal marketeers hebben gedacht. Vandaag lees ik namelijk dat zowel Heineken als vrouwenlijfblad Libelle met een speciaal vrouwenproduct op de markt komen.


Heineken presenteert vrijdag het eerste vrouwenbier. Onder de naam Charli wordt in 15 proefcafé's gestart met de verkoop. Bier met de smaak van een fruitige cider, het zal mij benieuwen.

Libelle biedt nieuwe abonnees een navigatiesysteem in de kleur turkoois met witte stippen.

Geen opmerkingen: