De moderne oudere, de youngtimers en de babyboomers blijken zeer ijdel. In Spanje, Japan en het Verenigd Koninkrijk spelen supermarkten daarop in met beautyfood; zuivelproducten met omega-6-vetzuren en anti-oxidanten die een mooie huid beloven, sapjes met Aloë Vera en snoepjes die de huid bruiner maken. In Japan gaat men zelfs zo ver dat schoonheidscrèmes naast het koelschap met beautyfoodproducten staan. Volgens onderzoeksbureau Mintel is beautyfood geen hype, maar een echte trend. Momenteel is het voedsel vooral zeer in trek in Japan en het Verenigd Koninkrijk en ook in Frankrijk wordt het steeds populairder. In Nederland komt het verschijnsel langzaam van de grond. Het zijn vooral ouderen die belangstelling hebben voor beautyfood. Uit onderzoek van Mintel blijkt dat producten die voor 40-plussers worden gelanceerd, met name door 55-plussers worden gekocht. Dat is volgens Jurgen van Leeuwen, directeur verkoop van Mintel International, logisch: 'de mens wil zich jonger voordoen dan hij is'.
03 augustus 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten