‘Het leven is verleidelijk’ was dit jaar het thema. Catharina Bloom biedt verleidelijke lingerie en sexspeeltjes aan vrouwen vanaf 45 jaar, babyboomers. Op Molblog werd enige tijd geleden al uitgebreid gesproken over haar initiatief een lingerieshow te organiseren tijdens de beurs. En wat de mening daarover ook moge zijn, het was er vreselijk druk. De jonglerende amateurtoneelspelers en andere optredende artiesten in andere hallen mochten zich verheugen op drie kijkende bezoekers, maar bij de lingerieshow was het afgeladen vol. Ook de zestiger wil dus verleid worden.
Naast deze publiekstrekker was er onder andere aandacht voor:
- Senioren op het internet. Seniorweb was aanwezig om bezoekers in een grote stand te helpen met eventuele computer en internetproblemen.
- Flexa met haar op Molblog al eens besproken seniorenkleuren
- Freek de Jonge met camera
- Omroep Max met uitzendingen en bekende gezichten
- De NCRV met polaroid’s van mij met Rik Felderhof
- Lifestyle site Vitaal.nl met 110.000 bezoekers per maandag.
- Plus Magazine met 1,4 miljoen lezers.
- Alle grote verzekeraars en pensioenfondsen. Waar geld is, daar komen zij op af.
- De Slimste stand een huis vol domotica. Het huis van de toekomst, met gemakkelijke, soms eenvoudige automatiseringsoplossingen.
Kortom, er was best wel wat te doen. En voor marketeers is genoeg mogelijk. Jammer dat het 50 Plus Beurs heet. Mijns inziens is het tijd voor een veelzijdige lifestylebeurs, waar het gaat om veertigers, vijftigers en zestigers met uiteenlopende lifestyles, hobby’s, interesses en bestedingspatronen. Leeftijd is dan niet meer zo belangrijk, maar veeleer hoe men in het leven staat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten