09 december 2006

Hoe zit het met Secondlife?

Ja, ik heb het er al eens eerder over gehad en er ook al vaker over nagedacht.... wat kunnen wij als seniorenmarketeers met SecondLife? Moeten wij net als ABN Amro en ING een virtuele vestiging openen? Is SecondLife de toekomst en de place to be? En gaat dat voldoende geld opleveren? Zijn er veel ouderen die gebruik maken of gaan maken van SecondLife? Op de Silver Economy Conference beweerde Mary Furlong van wel, maar ik vraag het me af. Daarbij vraag ik me ook altijd af of de ROI van investering in SecondLife hoger zal zijn dan die van print of traditionele media. Natuurlijk, virtuele werelden zijn de toekomst, maar bevinden zich nog in een vroege, ruwe, moeilijk te gebruiken fase. Ik lees net op Polle.net een sterke uiteenzetting over de pro's en cons van SecondLife en waarom marketeers er wel of juist niet moeten zijn. Polle, mij is het nu duidelijk. Ik denk dat ik in mijn campagnes de inzet van SecondLife nog even afwacht. Tenzij ik de eerste wil zijn die zich in SecondLife op ouderen gaat richten.....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Thanx Arjan!

En ik maar hopen op deze manier alle senioren aan SecondLife te krijgen :)

Nee, klopt denk dat het echt een bewuste keuze moet zijn. Er zijn echt heel veel kansen, maar die moeten wel juist ingevuld worden.

Arjan in't Veld zei

Ik geloof die kansen ook wel, maar zie er het seniorenmarketingverhaal nog niet in terug. Kan ook juist dat ik ten onrechte sceptisch ben. Ik hoop dat dat blijkt, want dan is SecondLife het begin van ongekende mogelijkheden.